Ny økonomidirektør i Icopal

03.11.2016

Icopals nye økonomidirektør har vært både finansanalytiker og nordisk økonomisjef i bygg- og anleggsbransjen.

icopal-thomas-engbergThomas Engberg er ny økonomidirektør i Icopal. Han kommer fra stillingen som nordisk økonomisjef i Mapei. Før dette har han vært konsernansvarlig for økonomi i Betong & Entreprenør og finansanalytiker i London. Erfaringen med finans og internasjonal handel kombinert med lokal bransjekunnskap gjorde han til en sterk kandidat da Icopal skulle fylle sin økonomidirektørstilling.

- Thomas har en solid formell bakgrunn, og erfaring med virksomheter som jobber med en kombinasjon av entreprise og produkt. Helt i tråd med det vi gjør i Icopal. Jeg ser frem til å jobbe tett med Thomas i årene som kommer og vet han blir en viktig medarbeider i den videre utviklingen av Icopal, sier Håkan Magnusson, Administrerende direktør i Icopal

Icopal utvikler, produserer og markedsfører byggevarer for tette bygg. Blant annet takpanner, taktekking til flate tak, takrenner, vind- og radonsperrer og undertak. Sammen med amerikanske GAF utgjør europeiske Icopal verdens største produsent av taktekkerprodukter. Engberg ser frem til å være en del av Icopal i den spennende fasen de er i med nye eiere.

- Icopal er en sterk merkevare som blir veldig interessant å jobbe med. De opererer i en bransje jeg trives godt i og kjenner, og jeg ser frem til å bli bedre kjent med organisasjonen. Så langt er jeg meget godt mottatt, og gleder meg til fortsettelsen, sier Thomas Engberg.

Håkan Magnusson, Administrerende direktør, Icopal
Hakan.magnusson@icopal.com